GAZ-24-10 Volga

Předchůdcem vozu byl GAZ-24, 24-10 je vlastně třetí sérií této Volhy, nyní již s mnoha prvky z vozu GAZ-3102, který je nástupcem dvacetčtyřky.

GAZ-24-10 má nové dveře s utopenými klikami, novou plastovou přístrojovou desku, částečně podobnou s vozem GAZ-3102. Modernizace probíhala postupně, od plastové masky z roku 1984 až po upravený kombík v roce 1987. Mezi tím byly modely přechodné.

Vůz také dostal nový motor s výkonem až 100 koní a lepším chlazením. Vylepšen byl podvozek, vůz dostal nová kola i pneumatiky, vyhřívání vozu bylo také změněno a novinkou bylo vyhřívání zadního skla. Brzdy byly předělány, některé vozy dostaly na přední kola brzdy kotoučové od Volhy 3102.

Obrysová světla se sjednotila do předních světel, přední boční okna již nemají výklopné trojúhelníkové okénko. Ruční brzda je již na standartním místě. Sedačky mají vpředu opěrky hlavy. Nárazníky již nemají tesáky, zmizelo také mnoho chromovaných dílů, zrcátko je již černé.

Modernizované kombi dostalo označení GAZ-24-12. GAZ-24-24, který měl osmiválec, vůz určený pro tajné služby, dostal nyní přičtením čísla 10 označení GAZ-24-34.

GAZ-24-10 byl první model Volhy, který byl v dostatečném množství určen k prodeji. Vůz byl ovšem stále velice drahý a přitom kvalita výroby již nedosahovala úrovně předchozích modelů.

Další problémy s kvalitou zpracování se vyskytovaly u systému vytápění, u převodovky, kde byl často problém zařadit dvojku během jízdy. Díky změně rozměru kol z diagonálních na radiální a změně velikosti volantu, bylo zatáčení těžší.

Ostatní prvky vozu však zůstaly stejné s výhodami z Volhy 24. Mnoho prvků bylo v budoucnu použito u nového modelu, vycházejícího z GAZ-3102, který měl označení GAZ-31029 a ze kterého se dále vyvíjely moderní Volhy.

Motor GAZ-24-10 je vylepšený čtyřválec 2,4 litru a výkonem 98 koňských sil. Převodovka mechanická čtyřstupňová. Maximální rychlost 147 km/h. Spotřeba asi 14 litrů/100km.

Cena vozu v 80. letech minulého století 16370 rublů. Do ČSSR byl vůz dodáván mezi lety 1986-1990.

Automobil se vyráběl od konce roku 1985 do roku 1992. Speciální verze pro KGB/FSB s osmiválcem se vyráběla do roku 1994.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní