GAZ-3308 Sadko

Nákladní automobil střední tonáže čtvrté generace automobilky GAZ. Nosnost 2,5 tuny.

V 80. letech probíhal vývoj nového nákladního vozu, který měl být jednodušší na obsluhu a zároveň praktický a moderní. Měl nahradit ve výrobě GAZ-52 a GAZ-53. Dvoumístná kabina má dobrý systém ventilace a vytápění. Vůz je vybaven posilovačem řízení.Na naftových verzích se několikrát měnil výrobce motorů, nakonec to byl Minský motorový závod, později snad i Jaroslavský, a v posledních letech se uvažovalo o čínských motorech.

První exemplář této verze s pohonem všech kol byl vyroben v roce 1996. Sériová výroba začala v roce 1999.

V Ruské armádě se stal nástupcem GAZu-66. Vůz má kabinu od GAZ-3309 a nápravy a převodovku od GAZ-66.

Na podvozku vozu Sadko GAZ-3308 vzniklo několik verzí malých autobusů vhodných do terénu, například automobil GAZ Vepř.

Tato verze je s pohonem všech kol, motor karburátorový vidlicový osmiválec s objemem 4,7 litru a výkonem 124 koňských sil, nebo turbodiesel 4,8 litru a výkonem 117 koňských sil, s naftovým motorem má vůz označení 33081 Jeger II. Převodovka je pětistupňová.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní