Iž-2715

Užitkový automobil s karoserií furgon nebo pickup, s pohonem zadní nápravy.

Kabina vozu je dvoumístná, celý vůz vznikl úpravou Moskviče 412, který se v Iževsku také vyráběl.

Nosnost vozu je okolo 500 kg. Vůz v Sovětském svazu převážel především menší náklady, jezdil u pošty, převážel cukrovinky – proto jedna z přezdívek vozu byla Pirožok. Do roku 1982 se vyráběla první verze. Ta měla přední část od Moskviče 412, některé exportní verze měly masku od Iže 2125. Objem nákladového prostoru je 1600 litrů.

Vůz má přední brzdy kotoučové, dále podtlakový posilovač, zadní náprava je odpružena na listových pružinách. Furgon měl dvoukřídlé dveře, pickup sklopné zadní čelo. Od roku 1982 měly vozy jinou masku, byla plastová, černá, navržená v IžAvto.

Výroba probíhala v Iževsku mezi lety 1972 a 2001. Do roku 2001 se vyráběla také varianta kombinovaná pro převoz šesti lidí, v zadním prostoru byly dvě dvoumístné sklopné lavice a zbytek prostoru byl určen na náklad. Tato varianta měla několik oken, která se dala otevřít. Vznikla poté, co inženýry IžAvto zaujal vůz Matra Rancho, který měl jeden z členů závodníků automobilky Iž.

Výroba všech vozů, které měly něco společného s Moskviči, skončila při změně majitele v roce 2001 a od té doby se v Iževsku montovaly vozy VAZ-2106 a VAZ-2104 a z něho vycházející furgon.

Motor byl montován čtyřválec OHC s objemem 1,5 litru a výkonem 75 koňských sil. Převodovka čtyřstupňová. Maximální rychlost kolem 125 km/h. Spotřeba okolo 10 litrů na 100 km. Zrychlení z nuly na 100 km/h za 19 vteřin.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní