Moskvič-Iž-412

Osobní automobil s karoserií sedan, s pohonem zadní nápravy. Výroba probíhala v Iževsku mezi lety 1967 a 1997 (2001).

V roce 1969 prošly jak moskevské, tak iževské vozy modernizací, jen na rozdíl od moskevských zůstaly u iževských kulatá světla, hranatá měly jen exportní vozy v letech 1972-1974.

V roce 1982 proběhl facelift, kliky dveří byly zapuštěny do karoserie, objevila se nová černá maska vozu, změny se dočkal i interiér.

Cena nového vozu v 70. letech byla 7100 rublů. Jenže cena vozu byla příliš vysoká na to, aby se stal opravdu lidovým vozem, jako byl Záporožec s cenou 3900 rublů, který měl však mnoho problémů. Proto byl zájem o Iže menší a menší i přesto, že vůz nepatřil mezi opravdu špatné vozy.

Správné označení vozu je Moskvič 412, nebo Iž-Moskvič-412, ale ne Iž-412. Avšak modernizace a vývoj dalších vozů probíhal v Iževsku nezávisle od moskevské továrny

Z celkového hlediska měla vojenská továrna v Iževsku kvalitnější výrobu vozů, než například závod Moskvič. Nebyly dovoleny žádné nepovedené vozy. Ale na druhou stranu měly tyto vozy hrubší zpracování interiéru.

Motor byl montován čtyřválec OHC s objemem 1,5 litru a výkonem 75 koňských sil. Převodovka čtyřstupňová. Maximální rychlost kolem 142 km/h. Spotřeba okolo 8 litrů na 100 km. Zrychlení z nuly na 100 km/h za 19 vteřin.

Vozy byly vyváženy do Finska pod názvem Elite 1500.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní