MAZ-200

Výroba probíhala v Minském automobilovém závodě od roku 1951 do 31. prosince 1965.Celkem bylo vyrobeno 230 000 vozů.

Prototypy byly vyrobeny v letech 1944-45 v Jaroslavském automobilovém závodě. První vozy měly na kapotě znak medvěda, později již zubra na boku motorového prostoru. Vzhled je inspirován americkými vozy, které jezdily za války v Sovětském svazu, konkrétně GMC 803.

Motor je naftový čtyřválec s objemem 4,7 litru a výkonem 110/120 koňských sil. Převodovka je pětistupňová. Maximální rychlost 65 km/h. Spotřeba okolo 35 litrů na 100 km. Užitečná nosnost 7 tun.

Tento vůz měl mnoho novinek, jako plně synchronizovanou převodovku, vysokotlaké čerpadlo paliva se vstřiky, otáčkoměr. Kabina je třímístná, dřevěná potažena plechovými pláty, díky tomu se dlouho udrží uvnitř teplo. Vznikly vojenské verze s plachtou, tahače návěsů, cisterny na palivo, vodu, mléko, jeřáby, platformy na převoz kontejnerů a mnoho dalších verzí.

Brzdová soustava je vzduchotlaká (pneumatická), odpružení vozu je pomocí listových per. V roce 1962 dostal vůz nový 6 válcový motor s výkonem 165 koní. V SSSR stál nový vůz podobně jako Moskvič 403, ale občanům se neprodával.

Převodovka byla později bez větších změn použita u benzínového Uralu 375. Díky této převodovce lze v náklaďáku řadit, jako v osobním autě, tedy jako na sovětském osobním autě. Nástupcem MAZ-200 se stal MAZ-500.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní