MAZ-500

První prototypy se objevily v roce 1958. Jedná se na tu dobu o moderní vůz s novou koncepcí, kdy je motor pod kabinou, díky tomu se sníží hmotnost vozu a prodlouží se nákladová plocha. Vozy měly posilovač řízení. Přístup k motoru je po odklopení kabiny.

Výroba v Minském automobilovém závodě probíhala od března 1965 do roku 1990.

Motor je naftový vidlicový šestiválec s objemem 11,2 litru a výkonem 180 koňských sil. Převodovka je pětistupňová. Maximální rychlost 75-85 km/h. Spotřeba okolo 25 litrů na 100 km. Užitečná nosnost 7,5 tun, přívěs 12 tun.

Vznikaly spousty verzí, od valníků, sklápěčů a jeřábů, přes cisterny až po tahače. Obdobným vozem byla v Československu Škoda 706 RT nebo německá Ifa.

Od roku 1977 začala výroba nových automobilů s označením 5334 a 5335, které se lišily od předchůdců především světly v náraznících a novou maskou. Výroba probíhala do roku 1990.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní