Moskvič 2137

V polovině sedmdesátých let byl již Moskvič 412 zastaralý, avšak peníze na nový model série 3-5 nebo série C, který by vyplnil mezeru mezi vozy Moskvič a Volha nebyly. Zároveň rychle upadal vývoz Moskvičů na západ. Motor i podvozek byly ještě celkem moderní, ale karoserie a vnitřní vybavení bylo zastaralé. Proto byla naplánována zásadní modernizace základního modelu, který se měl dostat na úroveň vozů VAZ.

Výroba tohoto vozu kombi probíhala mezi lety 1976 a 1985. Vůz s motorem 1,5 litru vychází konstrukčně z vozu Moskvič 2140. Také existuje varianta se slabším motorem 1,36 litru, kombi má označení 2136 a sedan 2138.

Osvětlení vozu bylo nyní vylepšené, doplněné o výstražné osvětlení, koncová světla pracovala v denním, nebo nočním režimu. Noční méně oslňoval auta jedoucí za vozem. Na vozy se začaly montovat nové podtlakové posilovače brzd, které byly vyráběny v licenci od anglické firmy Girling.Radiální pneumatiky byly nedostatkové zboží, nestačily ani zásobit vozy VAZ-2103 a VAZ-2106, takže na Moskviče se začaly montovat až v roce 1982.

Moskvič 2137 stejně jako furgon Moskvič 2734 má kromě zadní části vozu stejné všechny detaily jako sedan Moskvič 2140.

Novinkou jsou kotoučové brzdy na přední nápravě. Na voze proběhly i kosmetické změny, avšak stále převzal nevýhody od předchozího modelu.

Motor je čtyřválec OHC s objemem 1,5 litru a výkonem 72 koňských sil. Převodovka čtyřstupňová. Maximální rychlost 142 km/h. Zrychlení z nuly na 100 za 19 vteřin. Spotřeba okolo 9 litrů na 100 km.

Konkurenčním vozem byl VAZ-2102 a VAZ-2104.

Cena nového vozu byla 58 000 Kčs, o pět tisíc dražší než sedan. Do ČSSR byl vůz dodáván mezi lety 1977-1983.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní