Moskvič 2138

V polovině sedmdesátých let byl již Moskvič 408 zastaralý, avšak peníze na nový model série 3-5 nebo série C, který by vyplnil mezeru mezi vozy Moskvič a Volha nebyly. Zároveň rychle upadal vývoz Moskvičů na západ. Motor i podvozek byly ještě celkem moderní, ale karoserie a vnitřní vybavení bylo zastaralé. Proto byla naplánována zásadní modernizace základního modelu, který se měl dostat na úroveň vozů VAZ.

Opět se počítalo se dvěmi variantami vozů Moskvič, tedy s motorem 1500 a 1360, jako tomu bylo u modelů 408 a 412.

Tradiční bylo stále i označení vozů, sice podle nové normy, ale vozy s motorem 408 dostaly označení 2138, s motorem 412 označení 2140. U obou verzích vznikly také verze kombi a furgon. Vznikla také verze s ručním ovládáním určená invalidům. Ti si však museli cenový rozdíl mezi Záporožcem a Moskvičem doplatit ze svého, peníze v hodnotě Záporožce dostali od státu.

Výroba vozu probíhala mezi lety 1976 a 1981, přechůdcem vozu byl Moskvič 408 ze kterého vše důležité převzal.

Novinkou jsou kotoučové brzdy na přední nápravě. Na voze proběhly i kosmetické změny, avšak stále převzal nevýhody od předchozího modelu.

Osvětlení vozu bylo nyní vylepšené, doplněné o výstražné osvětlení, koncová světla pracovala v denním, nebo nočním režimu. Noční méně oslňoval auta jedoucí za vozem.

Motor je čtyřválec OHV s objemem 1,35 litru a výkonem 50 koňských sil. Převodovka čtyřstupňová. Maximální rychlost 120 km/h. Zrychlení z nuly na 100 za 29 vteřin. Spotřeba okolo 9 litrů na 100 km.

Cena nového vozu na počátku 80. letech 48 100 Kčs. Do ČSSR byl vůz dodáván mezi lety 1976-1980.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní