Moskvič 423N

Jedná se o verzi kombi vycházející z Moskviče 407. Je to první sovětský vůz s touto karoserií. Vyráběl se mezi lety 1958 a 1962. Rok předtím byl ve výrobě vůz kombi s motorem 402, který byl ještě s rozvody SV.

Tyto vozy se v Sovětském svazu neprodávaly do osobního vlastnictví, jezdily u státních podniků nebo se vyvážely do zahraničí. Proto se těchto vozů opravdu mnoho nedochovalo. V České republice je jeden jediný. Do neobvyklého zavazadlového prostoru se vejde 100 kg nákladu. Na svou dobu má vůz dobrou výbavu.

Původně měl být Moskvič kombi třídveřový – dvě dveře vepředu a jedny v kufru výklopné, protože byl určen především na vození nákladu. Jenže již při stavbě prototypu bylo jasné, že přes unifikaci s furgonem, je v běžném provozu nepraktický a ztrácí svou univerzálnost.

Nakonec byla zvolena pětidveřová varianta. Sériová výroba začala v roce 1957, furgon se začal vyrábět o rok později. Ke konci roku 1959 dostal vůz čtyřstupňovou převodovku, později synchronizovanou na třetím a čtvrtém stupni.

V dalším roce se měnila přední maska na mřížkovanou. V roce 1963 začala výroba sedanu 403, který měl mnoho technických prvků z nového Moskviče 408, který se připravoval na výrobu. Kombi ze sedanu 403 mělo nyní označení 424 a vyrábělo se do roku 1965.

Prvních kombi 423 se za jediný rok vyrobilo 1525, 423N bylo vyrobeno v 29 562 exemplářích. Terénních Moskvičů kombi 411 s pohonem všech kol se vyrobilo jen 1515 vozů. Furgony vyvinuté z kombi vznikaly v několika verzích, prototypem se stal i furgon terénní s pohonem všech kol.

Motor s objemem 1,36 litru a výkonem 45 koňských sil. Převodovka tří/čtyř stupňová. Maximální rychlost vozu je něco přes 100 km/h. Spotřeba od 7 litrů/100km.

Obdobnými vozy kombi konkurující na zahraničních trzích byl například Opel Olympia ročník 1956 nebo Škoda 1202.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní