Moskvič 426

V roce 1967 se začal v Sovětském svazu volně prodávat první vůz kombi určený i běžným občanům, Moskvič 426. Tento vůz vychází ze sedanu 408. Pod kapotou je starý dobrý motor 408, ještě německého původu. Jedná se o modernizaci motoru 407, který zase vychází z motoru 400, což je kopie předválečného Opelu.

Při vývoji vozu byly použity nové nápravy, brzdová soustava, převodovka i motor, které sice byly použity na modelu 403, ale byly určeny především pro moderní Moskvič 408 a 426.

Vozy prvních let výroby do roku 1972 měly dveře zavazadlového prostoru dělené na dvě části. Později se jednodílné dveře otvíraly jen nahoru. 426 s motorem OHV je méně výkonná v porovnání s Moskvičem 427, který již stejně jako sedan 412 má rozvody OHC. V roce 1976 skončila výroba Moskviče 408, a tedy i kombi 426, nástupcem kombi se stal Moskvič 2136.

Moskvič 426 se vyráběl v několika exportních verzích, které v prvních letech měly především 4 kulatá světla vepředu. Po modernizaci v roce 1969 měly všechny vozy německé hranaté světlomety.

Motor je čtyřválec OHV s objemem 1,36 litru a výkonem 50 koňských sil. Převodovka je čtyřstupňová. Maximální rychlost je 115 km/h. Spotřeba asi 9 litrů na 100 km. Zrychlení z nuly na 100 za 29 vteřin.

V 70. letech se největším konkurentem vedle Moskviče 427 stal VAZ-2102 Žiguli kombi. Do ČSSR byl Moskvič 426 dodáván mezi lety 1969-1972. Výroba byla ukončena v roce 1976.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní