Moskvič 427

V Moskevském závodě malolitrážních automobilů, později přejmenovaném na AZLK, se kombi Moskvič 427 začalo vyrábět v roce 1967 a ukončení výroby proběhlo roku 1976.

V roce 1969 prošly všechny modely Moskviče modernizací, po které vůz dostal označení 427IE, což znamená, že splňuje evropské bezpečnostní normy.

427 se lišila výkonějším OHC motorem oproti OHV motoru s objemem 1,35 litru u Moskviče 426. Vzhledově se oba vozy vyvíjely podobně. Oba měly napřed kulatá světla, vývozní verze často čtyři. Po roce 1969 mají vozy světla hranatá německá známá také u vozů Wartburg 353. 427 měla trochu změněný interiér, především se zlepšila pasivní bezpečnost s teleskopickým volantem, který byl při haváriji bezpečnější. Vůz má již také podtlakový posilovač brzd. Od konce roku 1969 byly v základní výbavě bezpečnostní pásy.

427 od slabší 426 lze rozpoznat podle olejového filtru vystupujícího před přední nápravu.

Vůz má většinu dílů a prvků společných s Moskvičem 412, se kterým sdílí i motor OHC, který byl vyprojektován za pomoci motoru BMW M10. 427 se podobně jako kombi 426 vycházející z Moskviče 408, vyráběl s pátými dveřmi dělenými na horní a dolní část, od roku 1972 byly tyto dveře jednodílné.

Motor je čtyřválec OHC s objemem 1,5 litru a výkonem 72 koňských sil. Převodovka čtyřstupňová, synchronizovaná na všech převodových rychlostech. Maximální rychlost 142 km/h. Zrychlení z nuly na 100 km/h za 19 vteřin. Spotřeba okolo 9 litrů na 100 km.

Cena nového vozu v 70. letech 48 750-60 000Kčs. Do ČSSR byl vůz dodáván mezi lety 1969-1976. Moskvič 427 byl v roce 1976 nahrazen vozem Moskvič-2137.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní