Ural-4320

Terénní nákladní automobil s pohonem všech kol. Vůz má stálý pohon všech náprav. Je na rámovém podvozku. Kabina je třímístná, na korbě může jet 27 vojáků.

Ural-4320 je vyráběn Uralským automobilovým závodem od roku 1977, je to nástupce Uralu 375D, který má motor benzínový. Ural má výborné terénní vlastnosti, průjezd brodem do hloubky 1,5 metru.

V roce 1986 byl vyroben miliontý vůz. V současnosti plní normu Euro-2.Do roku 1993 se do vozu montoval naftový motor Kamaz, později Jamz Jaroslavského motorového závodu.

Od poloviny 90. let mají nové vozy větší přední nárazník ve kterém jsou zabudována nově světla. Otvor po starých světlech je zaslepen. Od roku 2009 mají vozy sklolaminátovou přední mřížku.

Vzniklo mnoho verzí, od klasických valníků, přes tahače návěsů, jeřáby, vyprošťovací vozy, vrtné soupravy, cisterny, opancéřované vozy uzpůsobené k boji, raketové odpalovače BM-21, skříňové nástavby různých účelů, speciální hasičské vozy.

Do ČSSR byl vůz dodáván v osmdesátých letech, do armády ve spoustě verzí, některé specializované i do civilního sektoru. Stále slouží Ural v AČR.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní