GAZ Valdaj

Nákladní automobil střední tonáže automobilky GAZ s nízkým rámovým podvozkem. Automobil může mít pohon zadní nápravy, nebo existuje varianta s pohonem všech kol.

Na konci 90. let se rozpadla spolupráce s automobilkou ZiL, takže se začala hledat vlastní varianta středního užitkového vozu.

Začala spolupráce s Minským automobilovým závodem, na podvozek se montovala kabina z MAZu, později upravená z Gazely, pod jejíž kapotu se místo čtyřválce musel vejít šestiválec diesel v licenci Steyr. Nyní jsou pod kapotou nových vozů čtyřválce.

Vůz byl představen v roce 1999, výroba začala po modernizaci Gazel a Sobolů v roce 2003. Vůz má výborný systém brzd s ABS.

Pod kapotou se v průběhu let vystřídalo několik naftových motorů, většinou velice ekonomických ve své třídě.

Vyrábí se varianta s jednoduchou i dvojitou kabinou, dále jsou na trhu hasičské nástavby, různé valníky a sklopné nástavby, krátké, nebo prodloužené.

Existují také malé autobusy. Vůz vychází z GAZu-3307, je tedy vhodný na zátěže přes 5 tun, je vybaven posilovačem řízení české výroby.

Maximální rychlost 105 km/h, z nuly na 100 za 45 vteřin. Spotřeba 15 litrů na 100 km.

Z tohoto vozu vychází GAZ Jermak, který byl poprvé představen v roce 2011.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní