VAZ-2107

Protože vozy VAZ ke konci 70. let zastaraly a ve světě se více dbalo na dodržování toxičnosti, bezpečnosti a hlučnosti aut, musela být výroba modelů obnovena. Například upuštěním od trojúhelníkových větracích okének.

Aby se vůz odlišil od základního modelu 2105, obdržel jinou přední i zadní kapotu, zadní světla, větší přední masku ve stylu Mercedes, nové nárazníky.

Problém s prvními plastovými nárazníky byl v tom, že při kontaktu s nízkooktanovým benzínem se zničil.

Proto museli urychleně změnit technologii výroby plastu. Novinkou byly i neobvyklé sedačky. Nový byl také volant, přístrojová deska i ukazatele. První léta byly vozy vybaveny ukazatelem tlaku oleje. Později byl nahrazen ekonoměrem.

Zadní sedačky měly uprostřed loketní opěrku, místo které se ve vývoji uvažovalo o minibaru-ledničce.

Prototypy měly v roce 1978 projít kontrolou v Naučném automobilovém a motorovém institutu NAMI, při příjezdu se zjistila porucha zámku řidičových dveří, které se nechtěly zavřít. Bylo to hodinu před začátkem ukázek. Problém musel narychlo vyřešit hlavní konstruktor VAZu, Georgij Mirzojev, sundal vnitřní výplně dveří, rozebral zámek, opravil spadlou pružinku a vše zase složil.

Automobil se začal vyrábět v roce 1982.

Lada 2107 dostala lepší systém ventilace a vytápění. Standartem se stalo vyhřívání zadního skla. Světla měla hydrokorektor z francouzské licence, někdy i stěrač. V interiéru je již jak oproti předchůdcům, tak i základnímu modelu 2105 o něco modernější rozložení přístrojů a ukazatelů, přední sedačky přechází v opěrky hlavy.

Motor je s objemem 1,5 litru s výkonem 71 koňských sil. Převodovka je mechanická, čtyřstupňová, později pětistupňová. Maximální rychlost 152 km/h. Spotřeba 7,4 litru na 100 km. Zrychlení 0-100 za 15 vteřin.

Motory montované do vozů – 1300, 1500, 1600, 1700 a navíc motor s rotujícím pístem typu Wankel a zkušebně se v malé sérii do vozu montoval naftový motor 1,5 litru TD.

Automobil se vyvážel do mnoha zemí, v Jižní Americe se prodával jako Lada Laika. Na vývoz šly i do Severní Ameriky a Velké Británie i jiných západních zemí.

Do ČSSR bylo dodáno mezi lety 1986 a 1990 11 962 vozů VAZ 2107, po roce 90 do ČR asi 150 vozů. Verze 21073 mezi lety 1996-98 okolo 200 vozů.

Cena nového vozu 2107 v 80. letech 84 700Kčs, v 90. letech 186 900 – 191 500Kč, dle motoru.

Od roku 1982 do roku 2012 bylo vyrobeno ve 4 továrnách v Rusku (2 963 000), v Egyptě (32 000) a ve čtyřech továrnách na Ukrajině (128 000) celkem 3 123 000 vozů.

Ukončení výroby proběhlo 17. dubna 2012. V té době již plnil emisní normu Euro 4. Výroba skončila po 30 letech výroby, licenčně se vůz ještě v roce 2014 vyráběl v Egyptské Káhiře.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní