Lada 2110

V roce 1983 začal projekt sedanu 2110 na bázi vozu 2108. Došlo však k tolika změnám, které projekt také prodražily, takže začal vývoj úplně nové řady vozů a sedan vycházející ze Samary byl označen 21099.

Na konci 80. let byl vyroben prototyp, testovaný na polygonu Porsche. Z důvodu ekonomické krize bylo zahájení sériové výroby přesunuto z roku 1992 na rok 1996. Na rozdíl od žigulíků a Samar se tyto vozy začaly postupně vybavovat moderními technologiemi, jako systém palubní kontroly, automatická regulace teploty, vyhřívání sedaček, elektrické stahování okýnek, centrální zamykání, možnost palubního počítače za příplatek.

Velká část věcí byla u těchto vozů v základní výbavě oproti jiným západním značkám, které za tyto vymoženosti často chtěly velké příplatky. Další prvky jsou indikace menšího stavu oleje v motoru, ostřikovačů, brzdové kapaliny, destiček, prasklé žárovky, otevření konkrétních dveří, ponechání klíčku v zapalování při vystupování.

Určité ročníky měly v základu vyhřívané sedačky + zrcátka. Tyto vozy neměly ABS, Airbagy jen u nejnovějších u řidiče, některé ale byly vybaveny posilovačem řízení. Cena nového vozu v 90. letech 237 900 - 252 900 Kč. Do ČR byl vůz dodáván mezi lety 1997 a 2006.

Již od počátku výroby byly u vozů kritizované plasty v interiéru i exteriéru, díly nelícovaly, po letech plasty ztrácely původní barvu. Pravý stěrač u prvních ročníků vyhýbal plast mezi oknem a kapotou. Vozy měly také špatné konektory na zadních světlech a objímky žárovek.

Automobily měly v motorovém prostoru zdvihání kapoty na teleskopických vzpěrách. Vozy mají poměrně velkou světlou výšku do lehkého terénu, ale i přesto se chovají ve vysokých rychlostech celkem dobře. Některé verze byly vybaveny karburátory, později všechny byly vybaveny vstřikováním.

Nejbližší zahraniční konkurenti těchto vozů jsou Opel Astra první generace, Opel Kadett E, VW Golf 2, Daewoo Nexia, v ČR Felicia, Fabia.

Motor čtyřválcový 8/16 ventilový s objemem 1.5 litru, od roku 2005 s 1.6 litru. Převodovka je manuální pětistupňová. Maximální rychlost 165/185 km/h.

Výroba vozu 2110 byla ukončena 15. října 2007 a byla nahrazena zmodernizovanou Ladou Priorou.V současné době se montují sedany 2110 na Ukrajině ve firmě Bogdan ve městě Čerkasy. Montáž probýhá také v Egyptě.

Přezdívka vozu. Těhotná antilopa – podle tvaru zadních podběhů.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní