Lada 2111

V roce 1983 začal projekt sedanu 2110 na bázi vozu 2108. Bylo ale rozhodnuto po velkých konstrukčních změnách vytvořit úplně nový typ automobilu. Na konci 80. let byl vyroben prototyp, testovaný na polygonu Porsche, kde také probýhal částečně vývoj vozu.

Zahájení výroby kombi 111 proběhlo v roce 1998. Na rozdíl od žigulíků a Samar se tyto vozy začaly postupně vybavovat moderními technologiemi, jako systém palubní kontroly, automatická regulace teploty, vyhřívání sedaček, elektrické stahování okýnek, centrální zamykání, možnost palubního počítače za příplatek.

Již od počátku výroby byly u vozů kritizované plasty v interiéru i exteriéru, díly nelícovaly, po letech plasty ztrácely původní barvu. Pravý stěrač u prvních ročníků vyhýbal plast mezi oknem a kapotou. Vozy měly také špatné konektory na zadních světlech a objímky žárovek.

Automobily 2111 měly v motorovém prostoru zdvihání kapoty na teleskopických vzpěrách. Vozy mají poměrně velkou světlou výšku do lehkého terénu, ale i přesto se chovají ve vysokých rychlostech výborně. Některé verze byly vybaveny karburátory, později všechny byly vybaveny vstřikováním.

Velká část věcí byla u těchto vozů v základní výbavě, což nebylo u jiných značek tak obvyklé. Další prvky jsou indikace menšího stavu oleje v motoru, ostřikovačů, brzdové kapaliny, destiček, prasklé žárovky, otevření konkrétních dveří, ponechání klíčku v zapalování při vystupování.

Určité ročníky měly v základu vyhřívané sedačky + zrcátka. Vozy nebyly vybaveny ABS, Airbagy, pouze některé posilovačem řízení.

Motor čtyřválcový 8/16 ventilový s objemem 1.5 nebo 1.6 litru. Výkon 52 až 67 kW dle motoru a počtu ventilů (8V/16V).

Zavazadlový prostor má objem 450 litrů, po sklopení sedaček 1420 litrů.

Cena nového vozu v roce 2003 byla 267 900 Kč. Do ČR byl vůz dodáván mezi lety 2000 a 2008.

Výroba vozu 2111 byla ukončena v prosinci 2009 a byla nahrazena zmodernizovanou Ladou Priorou kombi. I přesto, že jedenáctka měla být nástupcem VAZu 2104, vyráběla se o dost kratší dobu, žigulík ji na lince přežil o tři roky. Malosériově se vyráběla i 2111 na podvozku Nivy s pohonem všech kol.V současné době se montují jedenáctky na Ukrajině ve firmě Bogdan ve městě Čerkasy. Vznikla také malosériově terénní verze Tarzan

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní