ZiL-130

ZiL-130 se stal nástupcem ZiLu-164 v roce 1962 a v Moskvě probíhala výroba do roku 1994.

Vývoj vozu ještě pod názvem ZiS-125 začal již v roce 1953. První prototypy byly vyrobeny v roce 1957. Jedná se o jeden z nejrozšířenějších sovětských nákladních vozů, do roku 1994 bylo vyrobeno 3 380 000 vozů. Automobil ZiL-130 má posilovač řízení, synchronizovanou pětistupňovou převodovku, třímístnou kabinu a ostřikovač čelního skla. Některé vozy byly vybaveny předehřevem motoru.

Motor vozu pochází od limuzíny ZiL-111, jen je lehce upraven pro nekvalitní benzín.

Motor je osmiválec s rozvody OHV, s objemem 6 litrů a výkonem 150 koňských sil. Převodovka je pětistupňová. Maximální rychlost kolem 90 km/h. Spotřeba okolo 32 litrů na 100 km. Maximální zatížení je 6 tun nákladu.

Vznikly stovky verzí automobilu se spoustou nástaveb, mimo jiné i hasičské, které slouží i v České republice.

Výška nákladové plochy byla stejná jako úroveň vagónové podlahy, nebylo tedy třeba žádných plošin při překládání materiálu.

V roce 1973 získal vůz od atestové komise Státní znak kvality SSSR.

V továrně na Uralu byla zahájena výroba lehce upraveného vozu v roce 1995, po přejmenování továrny v roce 2002 pokračuje výroba tohoto modelu pod jiným označením až do současnosti!

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní