ZiL-131

Výroba ZiLu-131 začala v roce 1966, v roce 1986 se objevila modernizovaná verze ZiL-131N. Ta se vyráběla jak s benzínovým, tak naftovým motorem.

Výroba byla v Moskvě ukončena v roce 1994 a vůz byl nahrazen vozem ZiL-4334. Ale v Uralském automotorovém závodě se vyráběl do roku 2002, kdy dostal jiné označení a některé vozy i naftový motor, šasi pro speciální automobily, jako například požární vozy, se vyrábí i v současnosti.

Valníková verze má sklopné sedačky pro 16 lidí, často i přídavnou lavici pro 8 lidí. Na rozdíl od ZiLu-157 má tento vůz elektropneumatické připojení pohonu přední nápravy. Přední nápravu bylo možné zapojit tlačítkem na přístrojové desce, nebo při zařazení přídavné převodovky. 2. a 4. převodová rychlost měly zámky, které například při brzdění motorem z kopce automaticky vyřazovaly rychlost.

Maximální zatížení je 3,5 tuny nákladu v terénu, nebo 5 tun po silnici. Další speciální nástavby – tahač návěsů, kontrolní a zkušební stanice, přepravník stlačeného vzduchu, rektifikační stanice radiolokátorů. Prostředek pro radioelektronický boj, cisternové vozy.

Motor je osmiválec s rozvody OHV, s objemem 6 litrů a výkonem 150 koňských sil. Převodovka je pětistupňová, přídavná dvoustupňová. Maximální rychlost 85 km/h. Spotřeba okolo 50 litrů na 100 km, v terénu může být i 150 litrů.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní