ZiL-157

Výroba začala v roce 1958 v továrně ZiL, což je Závod imeni Lichačeva. Kabina je použita z vozu ZiS-151.

Terénní nákladní automobil s pohonem všech kol. Nosnost na silnici 4,5tuny, v terénu 2,5 tuny. Kabina je třímístná.

V prvních letech se vyráběla základní verze, jež byla modernizována v roce 1961 na verzi ZIL-157K, která měla novou převodovku, jednokotoučovou spojku, teleskopické tlumiče.

Motor je šestiválec s rozvody SV, s objemem 5,6 litru a výkonem 104 koňských sil. Převodovka je pětistupňová, přídavná dvoustupňová. Maximální rychlost 65 km/h. Spotřeba okolo 42 litrů na 100 km, v terénu může být mnohem více.

V roce 1978 byla výroba převedena do pobočky na Ural – Uralský automotorový závod. Tam se vyráběl do roku 1992 pod označením ZiL-157KD, malosériová výroba pokračovala ještě v roce 1994.

Celkem bylo vyrobeno 797 834 vozů všech verzí. Nahrazován byl vozy ZiL-131 a Ural-375D.

ZiL-157 byl prvním sovětským vozem s systémem centrální regulace tlaku v pneumatikách. Jednou z nevýhod takto velkého vozu je však nepřítomnost posilovače řízení. Některé speciální vozy byly ještě nedávno ve výzbroji armády.

Do Československa byly kromě vojenských verzí dodávány také hasičské vozy a odstředivé sněhomety - sněžné frézy.

Mezi další typ dovezený k nám, je autobagr, zatím nezjištěného typu na podvozku ZiL-157.

HLAVNÍ STRANA | AVTOEXPORT | AUTOMOBILY | KONTAKTY
GAZ | UAZ | Lada | | Moskvič | ZAZ | ZIL | KAMAZ | MAZ | Ostatní